Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Decoy pricing
Evgenyeva, Ekaterina
Evgenyeva, E. Decoy pricing. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Tato diplomová práce se věnuje kognitivní předpojatosti Decoy pri-cing, která je v poslední době předmětem zájmu společností působících v retailu. V literární rešerši jsou podrobně rozebrány principy působení decoy efektu na spotřebitelské chování, zohledněny poznatky z výzkumů a experimentů. Analytic-ká část práce je zaměřená na zkoumání souvislosti volby respondentů s příslušností ke generaci, pohlaví, skupině produktu a dalším faktorům. Po sta-novení všeobecných závěru vyplývajících z dotazníkového šetření a sestavených Logit modelů je věnována pozornost generaci Z. Eye-trackingový experiment roz-šiřuje hranice a možnosti výzkumu, ukazuje hodnoty, které za normálních okol-ností není možné sehnat. Jsou sestaveny teplotní mapy, analyzovaná oblast zájmu a stimuly. Výsledky experimentu jsou doplněny hloubkovými rozhovory s respondenty, které jsou plné neočekávaných zjištění a poznatků. V závěrečné části dochází k porovnání výsledků s informacemi a experimenty popsanými v literárním přehledu této diplomové práce. Na základě výsledků experimentů a zjištěných poznatku je vytvořeno doporučení pro společnosti, které se rozhodnou použít cenovou strategii Decoy pricing na českém trhu.
Decoy effect a jeho využití v marketingu
Regnerová, Eva ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá decoy efektem (česky efektem návnady), fenoménem behaviorální ekonomie. Především se soustředí na efekt asymetrické dominance. Hlavním cílem práce je zmapovat současný výzkum v oblasti decoy efektu a možnosti jeho využití v marketingové praxi. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V první kapitole teoretické části práce je obecně vysvětlen princip fungování decoy efektu a popsány jeho možné modifikace. Další kapitola je věnována charakteristice efektu asymetrické dominance, základnímu typu efektu návnady. Jsou popsány jeho možná vysvětlení a limity. Práce také pojednává o oblastech testování efektu. Zvláštní pozornost je věnována využití efektu asymetrické dominance v marketingové komunikaci. Empirická část je pak tvořena replikací experimentu zabývajícího se obecnou platností efektu asymetrické dominance. V této části je krátce pojednáno o významu replikací. Závěry původního experimentu se replikovat nepodařilo, výsledky experimentu ovšem ukázaly efekt asymetrické dominance v některých výzkumných skupinách jako signifikantní.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.